Konu 3 Çocuklara sağlıklı beslenme nasıl teşvik edilir

  • Sağlıklı beslenme büyüme ve gelişme için olduğu kadar okul başarısı için de çok önemlidir. Yapılan araştırmalar yetersiz ve dengesiz beslenen çocukların dikkat sürelerinin kısaldığını, öğrenme güçlüğünün ve davranış bozukluklarının geliştiğini göstermiştir.
  • Sağlıklı beslenme alışkanlıklarının çocuklukta kazanılması, gelecekteki besin seçimlerini etkileyecek ve çocukluk sağlığının en önemli belirleyicilerinden biridir.
  • Düzenli saatlerde yemek yemek
  • TV izlerken yemek yemek, kahvaltıyı atlamak ve sık atıştırma gibi beslenme alışkanlıklarından kaçınılmalı ve bunun yerine aile yemekleri planlanmalıdır.
  • Diyet, beş besin grubuna göre dengelenmeli ve yapılandırılmalıdır.
  • Yüksek kalori alımını önlemek için porsiyonlar kontrol edilmelidir.
  • İşlenmiş gıdalar ve fast foodlar azaltılmalıdır.
  • Bol su içmek
  • Günlük fiziksel aktivitede bulunun
  • Yeterli uyku düzeni oluşturulmalı
  • Ekran süresini sınırlama

Çocukların yetişkinleri taklit ettiğini unutmayın, bu yüzden iyi bir örnek olun!

  • Sağlıklı bir diyet için çeşitli besinlerden tüm besin maddelerinin yeterli ve dengeli alınması gerekir.
  • Her besin farklı besinler açısından zengindir. Bu nedenle öğünler, vücudun gereksinimlerinin karşılanabilmesi için farklı gruplardan besinlerden oluşmalıdır.

Gıda seçimi

Süt, peynir, yoğurt, ayran gibi süt ve süt ürünleri

Taze sebze ve meyveler, taze sıkılmış meyve suları

Omega-3 içeren balık ve diğer ürünler

Fındık , ceviz

Et ve et ürünleri, baklagiller

Ekmek ve tahıllar

Cips, kızarmış yiyecekler, çikolata, kremalı pastacılık ürünleri, salam, sosis, hamburger gibi doymuş yağ ve trans yağ içeren gıdalar

Soslar (ketçap, mayonez, hardal vb.), salamura ve turşu gibi tuz oranı yüksek hazır gıdalar, atıştırmalıklar (cips, patlamış mısır, mısır gevreği gibi)

Her türlü çikolata, soda/gazlı içecekler, şekerler, şekerli meyve suları, kek ve kurabiye gibi unlu mamuller gibi yüksek şeker içeriğine sahip yiyecekler.

YİYECEK SEÇİMİ FAALİYETLERİ

Bu bölümde çocukların sağlıklı ve sağlıksız besinleri ayırt edebilmeleri, yeterli ve dengeli öğünler oluşturabilmeleri için bilgi ve becerilerini geliştirecek etkinlikler planlanmaktadır.

Bu araçlar sağlık profesyonelleri tarafından ebeveynlere önerilebilir.

KAZANIM: Besinleri 5 ana besin grubunda sınıflandırabilme

MATERYALLER:

  • Bilgi Kartları (her kartta bir besini gösterir ve arkasında ilgili besinlerin içeriği hakkında kısa bilgi bulunur)
  • Besin Grupları Paneli (5 Temel besin grubu başlığı sütunlardadır)
  • Manyetik / Kendinden Yapışkanlı yemek kartları

Resimli etkinlik kartlarının ön ve arka yüzlerinin görüntüsü

 *Besin Grubu Paneli

Manyetik/Kendinden Yapışkanlı yemek kartları

KAZANIM: Sağlıklı ve dengeli bir öğün için sağlıklı besin tabağı oluşturabilme

MATERYALLER:

  • Besin kartları ( her besin grubundan birkaç seçenek olacak şekilde)
  • Tabak

Kendinize sağlıklı bir yemek tabağı hazırlayın.