Θέμα 3 Νόστιμα και υγιεινά – πώς το υγιεινό φαγητό μπορεί επίσης να είναι νόστιμο

Αυτή η ενότητα θα ασχοληθεί με το πώς να κάνετε υγιεινά πιάτα νόστιμα και λαχταριστά. Οι καλύτεροι τρόποι για να κάνετε τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερα υγιεινά τρόφιμα και λιγότερα ανθυγιεινά τρόφιμα είναι να κάνετε τα πρώτα να έχουν τόσο καλή ή ακόμα καλύτερη γεύση και να είναι τόσο προσιτά όσο τα δεύτερα.

Photo by Jimmy Dean on Unsplash

Χρησιμοποιώντας διαφορετικές πηγές δημητριακών αντί για επεξεργασμένους υδατάνθρακες μπορεί να κάνει ένα πιάτο υγιεινό και νόστιμο, παρέχοντας παράλληλα μια ποικιλία επιλογών. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν:

  • Κινόα
  • Το παραδοσιακό πλιγούρι βρώμης ή βρώμη κομμένη
  • Κουσκούς
  • Πλιγούρι σιταριού
  • Ψωμί ολικής αλέσεως με φύτρο (διατηρείται κατεψυγμένο)
  • Πίτες ολικής αλέσεως
  • Τορτίγιες καλαμποκιού (διατηρείται στο ψυγείο)
  • Κατεψυγμένη ζύμη πίτσας ολικής αλέσεως
  • Ζυμαρικά ολικής αλέσεως (ή άλλα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, όσπρια ή φακή)
  • Καστανό ρύζι και άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Πολέντα
  • Σεϊτάν (φτιαγμένο από σιτάρι, αυτό είναι μια καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης)

Photo by Alison Pang on Unsplash

  • Ζωμός λαχανικών ή ζωμός λαχανικών χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο
  • Μουστάρδα Ντιζόν ή κίτρινη μουστάρδα
  • Κάτι πικάντικο (πιπέρι καγιέν, αποξηραμένα τσίλι, μπούκοβο, σάλτσα τσίλι-σκόρδου, ζεστή σάλτσα κ.λπ.)
  • Σάλτσα
  • Βούτυρα ξηρών καρπών και σπόρων (π.χ. φυστίκι, ταχίνι, κάσιους κ.λπ.)
  • Σάλτσα ντομάτας χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, ντομάτες σε κονσέρβα (ολόκληρες, θρυμματισμένες, κομμένες σε κύβους) και τοματοπολτός
  • Σάλτσα σόγιας χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο ή tamari
  • Ξύδια (Βαλσάμικο, Κόκκινο κρασί, μηλίτης μήλου, κρασί ρυζιού, λευκό κρασί κ.λπ.)
  • Διατροφική μαγιά
  • Γάλα καρύδας
  • Νιφάδες καρύδας χωρίς ζάχαρη
  • Σάλτσα Hoisin (ή σάλτσα μαύρου φασολιού-σκόρδου)
  • Ελαιόλαδο και λάδι canola (ή άλλο υγρό φυτικό λάδι για μαγείρεμα), προαιρετικά
  • Φρυγανισμένο σησαμέλαιο, προαιρετικά
  • Μαύρη σοκολάτα (τουλάχιστον 70%)
  • Μέλι, σιρόπι σφενδάμου, σιρόπι αγαύης ή πάστα από χουρμά
  • Αλάτι, προαιρετικά
  • Πιπέρι
  • Φύλλα δάφνης
  • Πιπέρι καγιέν, αλεσμένο
  • Σκόνη τσίλι
  • Κανέλα, αλεσμένη
  • Κόλιανδρος
  • Θρυμματισμένη κόκκινη πιπεριά
  • Κύμινο
  • Σκόνη κάρυ
  • Τζίντζερ, αλεσμένο
  • Ιταλικά καρυκεύματα
  • Μοσχοκάρυδο
  • Ρίγανη
  • Πάπρικα
  • Δενδρολίβανο
  • Θυμάρι

Κάντε κλικ στο φυλλάδιο για να κατεβάσετε το αρχείο pdf