Θέμα 2 Δημιουργία λίστας παντοπωλείων και συμβουλές για εξοικονόμηση σούπερ μάρκετ

Πριν από τις αγορές τροφίμων, οι οικογένειες μπορούν να ακολουθήσουν τους παρακάτω συνιστώμενους χρόνους διατήρησης των τροφίμων, οι οποίοι προσφέρουν τις καλύτερες γεύσεις, μεγιστοποιούν τη θρεπτική αξία και βελτιστοποιούν την ασφάλεια των τροφίμων.

Διάφοροι οργανισμοί με αναγνωρισμένο διεθνές κύρος στον τομέα της διατροφής και της διαιτολογίας, όπως η Βρετανική Ένωση Διαιτολόγων ή η Ακαδημαϊκή Ένωση Διατροφής και Διαιτολογίας, συνιστούν να ακολουθείτε αυτές τις εύκολες συμβουλές όταν ψωνίζετε τρόφιμα για να ξοδεύετε λιγότερα στο παντοπωλείο.

  • Φτιάξτε ένα πρόγραμμα γευμάτων, ιδίως για τα κύρια γεύματά σας, και μια λίστα με τα ψώνια σας και μείνετε στα τρόφιμα που έχετε ήδη στο σπίτι για να αποφύγετε την αγορά περιττών πραγμάτων. Μην κάνετε υπερβολικές αγορές για να αποφύγετε τη σπατάλη τροφίμων.
  • Ψωνίστε για τρόφιμα όταν είστε χαλαροί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Εάν είναι δυνατόν, θα πρέπει να ψωνίζετε αφού έχετε φάει και να αποφεύγετε τα ψώνια με άδειο στομάχι. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παρορμητικές αγορές, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν το τι και πόσο αγοράζετε.
  • Αποφύγετε τις ώρες αιχμής στα παντοπωλεία, οι οποίες είναι συνήθως από τις 4 μ.μ. έως τις 6 μ.μ. τις καθημερινές και τα απογεύματα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
  • Οργανώστε τη λίστα με τα ψώνια σας σε τμήματα σύμφωνα με τη διάταξη του σούπερ μάρκετ και με βάση τα τοπικά προϊόντα της εποχής. Αυτό μειώνει το χρόνο και τον αριθμό των φορών που διασχίζετε το διάδρομο.
  • Ελέγξτε τις προσφορές των σούπερ μάρκετ και τις εβδομαδιαίες φυλλάδες των καταστημάτων για εκπτώσεις και κουπόνια για είδη που αγοράζετε τακτικά. Επίσης, δοκιμάστε ιστοσελίδες και εφαρμογές εταιρειών για κουπόνια. Λάβετε υπόψη ότι οι ειδικές προσφορές δεν είναι πάντα η φθηνότερη επιλογή και μερικές φορές οι τιμές πώλησης ισχύουν μόνο με την κάρτα επιβράβευσης.
  • Αποφύγετε να αγοράσετε περισσότερα από όσα χρειάζεστε ή μπορείτε να αποθηκεύσετε Χρήση εντός της καθορισμένης ημερομηνίας ή κατάψυξη για αργότερα.
  • Οι επωνυμίες αξίας συχνά έχουν εξίσου καλή γεύση σε χαμηλότερη τιμή
  • Οι τοπικές αγορές τροφίμων προσφέρουν τοπικά προϊόντα που συνήθως έχουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής.
  • Τα φθηνότερα προϊόντα δεν βρίσκονται πάντα στο ύψος των ματιών ή δεν είναι ευκρινώς τοποθετημένα. Ελέγξτε όλα τα ράφια (συμπεριλαμβανομένου του πάνω και του κάτω μέρους)
  • Τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ προσφέρουν καλύτερη γκάμα προϊόντων, συχνά με χαμηλότερο κόστος, γι’ αυτό κάντε τα κύρια ψώνια σας από εκεί, αν μπορείτε.
  • Προμηθευτείτε τα βασικά τρόφιμα όταν βγαίνουν σε έκπτωση. Ψάξτε στους διαδρόμους του παντοπωλείου σας για είδη προς πώληση και αγοράστε τρόφιμα που μπορείτε να αποθηκεύσετε στο ντουλάπι και την κατάψυξη. Γεμίστε το καλάθι σας με τρόφιμα μακράς διαρκείας, όπως κονσέρβες και εμφιαλωμένα προϊόντα, αποξηραμένα φασόλια και μπιζέλια, ζυμαρικά, κράκερ και δημητριακά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, σάλτσες ντομάτας και βούτυρα ξηρών καρπών.
  • Η αγορά κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών μπορεί να είναι μια πιο οικονομική επιλογή.
  • Για να μειώσετε τη σπατάλη τροφίμων, μπορείτε να καταψύξετε τρόφιμα που πρόκειται να χαλάσουν. Για παράδειγμα, οι κατεψυγμένες μπανάνες μπορούν να γίνουν νόστιμες και υγιεινές συνταγές “παγωτού”.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μύθος: Αγοράζοντας τα πάντα χύμα είναι καλύτερα.   A) Σωστό     B) Λάθος

Παρόλο που αυτή η πρακτική μπορεί να μειώσει την τιμή ανά μονάδα, η αγορά χύμα δεν είναι πάντα η φθηνότερη επιλογή.  Οι καταναλωτές μπορούν να ψωνίσουν επιπλέον τρόφιμα και η συνολική δαπάνη είναι υψηλότερη από εκείνη της απλής αγοράς ό, τι χρειάζεστε για την εβδομάδα ή το μήνα. Επίσης, γενικά, τα τρόφιμα που πωλούνται χύμα είναι συνήθως επεξεργασμένα και με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και αλάτι.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι καλή πρακτική να πηγαίνετε για ψώνια χωρίς τα παιδιά; A) Ναι  B) Όχι

Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι η μετάβαση στο σούπερ μάρκετ με τα παιδιά τους θα τους οδηγήσει να ζητήσουν περιττά αντικείμενα όπως καραμέλες και μπισκότα. Ωστόσο, η επίσκεψη στο παντοπωλείο θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να ασχοληθούν με τα τρόφιμα που τρώνε και να μάθουν βασικές συνταγές γευμάτων. Εκτός αυτού, εάν οι γονείς διδάσκουν τα παιδιά να επιλέγουν πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων, είναι πιο πιθανό να τα φάνε, μειώνοντας τα χρήματα και τη σπατάλη τροφίμων. Μια χρήσιμη απλή συμβουλή στους γονείς μπορεί να είναι να δώσουν στα παιδιά ένα υγιεινό σνακ πριν, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή αυτών των παρορμήσεων.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς να αναγνωρίζετε αν τα προϊόντα είναι υγιεινά για τα παιδιά;

Τα προϊόντα διατροφής μπορούν να διατεθούν στην αγορά για να φαίνονται σαν να είναι υγιεινές επιλογές, ειδικά στον παιδικό πληθυσμό. Είναι σημαντικό να εντοπιστούν τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα σάκχαρα.