Θέμα 1 Βήματα για την επιτυχία του προγραμματισμού γευμάτων

Η κατάρτιση ενός προγράμματος γευμάτων πριν πάτε στο κατάστημα μπορεί να σας βοηθήσει να οργανωθείτε, να εξοικονομήσετε χρήματα και να επιλέξετε πιο υγιεινές επιλογές Όταν αποφασίζετε να σχεδιάσετε γεύματα για την οικογένειά σας, θα πρέπει να επιλέγετε επιλογές με υψηλή θρεπτική πυκνότητα και χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, κορεσμένα λιπαρά και πρόσθετα σάκχαρα, διαβάζοντας την ετικέτα με τα διατροφικά στοιχεία. Αποφύγετε το διαχωρισμό των γευμάτων για κάθε παιδί, αλλά και μεταξύ των ενηλίκων και των παιδιών.

  • Συζητήστε με όλα τα μέλη της οικογένειας ποια είδη τροφίμων, γευμάτων ή συνταγών θα ήθελαν να τρώνε.
  • Ξεκινήστε ένα μηνιαίο ημερολόγιο ή λογιστικό φύλλο για να καταγράφετε τις ιδέες σας για τα γεύματα, τους αγαπημένους ιστότοπους συνταγών και τις λίστες αγορών τροφίμων. Θα πρέπει να σχεδιάζετε τα γεύματά σας λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις πέντε ομάδες τροφίμων – δημητριακά, λαχανικά, φρούτα, πρωτεϊνούχα τρόφιμα και γαλακτοκομικά προϊόντα. Μπορείτε να βρείτε ένα παράδειγμα φύλλου εργασίας για να προγραμματίσετε τα γεύματά σας σε αυτόν τον σύνδεσμο: (https://www.myplate.gov/tip-sheet/meal-planning)
  • Συλλέξτε υγιεινές συνταγές. Κόψτε συνταγές από έντυπα περιοδικά, εφημερίδες ή εφαρμογές και αποθηκεύστε τις σε ένα ντοσιέ ή αντιγράψτε συνδέσμους συνταγών σε ένα ηλεκτρονικό φύλλο. Δοκιμάστε νέες συνταγές. Βρείτε νέες ιδέες για υγιεινά και χαμηλού κόστους γεύματα με βάση αυτά που έχετε στη διάθεσή σας, τα τρόφιμα που αρέσουν στην οικογένειά σας και τα τρόφιμα που είναι καλά αγορασμένα.
  • Εξετάστε συγκεκριμένα γεύματα ή τρόφιμα για διαφορετικές ημέρες της εβδομάδας. Ορισμένες οικογένειες απολαμβάνουν τη συνέπεια του να ξέρουν τι να περιμένουν, και αυτό μπορεί να διευκολύνει τον προγραμματισμό των γευμάτων σας. Μερικά παραδείγματα είναι οι Δευτέρες χωρίς κρέας, οι Τετάρτες με δημητριακά ολικής αλέσεως, οι Παρασκευές με τηγανητές πατάτες κ.λπ.
  • Δείτε τι έχετε ήδη στο χέρι. Κοιτάξτε στο ψυγείο, την κατάψυξη και το ντουλάπι σας. Ελέγχετε πάντα τις ημερομηνίες λήξης κάθε προϊόντος. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγουμε τη σπατάλη τροφίμων και να βεβαιωθούμε ότι χρησιμοποιούμε τα υλικά που έχουμε στο χέρι πριν αγοράσουμε κάτι καινούργιο.
  • Καταγράψτε τα γεύματά σας και χρησιμοποιήστε τα ως οδηγό. Επιλέξτε γεύματα που μπορείτε εύκολα να ετοιμάσετε όταν δεν έχετε πολύ χρόνο. Λάβετε υπόψη σας ειδικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, όπως πότε μπορεί να απολαύσετε δείπνο έξω.
  • Καταγράψτε συνταγές για δοκιμή
  • Σκεφτείτε το πρόγραμμά σας
  • Σχεδιάστε να χρησιμοποιήσετε τα περισσεύματα
  • Φτιάξτε μια λίστα με είδη παντοπωλείου
  • Φτιάξτε τη λίστα με τα ψώνια σας και πάρτε τη μαζί σας
  • Τέλος, αγοράστε ένα συνδυασμό φρέσκων, κατεψυγμένων και μη ευπαθών τροφίμων.

Είναι πολύ ενδιαφέρον να μοιραστείτε το πρόγραμμα γευμάτων με τα μέλη της οικογένειάς σας, ώστε να σας βοηθήσουν με τα ψώνια και την προετοιμασία των γευμάτων. Για ορισμένους, το σχέδιο μπορεί να αναρτηθεί σε έναν λευκό πίνακα ή σε ένα ημερολόγιο αναρτημένο στο ψυγείο.

Σήμερα, υπάρχουν πολλές δωρεάν εφαρμογές ή εργαλεία σχεδιασμού μενού, διαθέσιμα στο διαδίκτυο, που θα βοηθήσουν τις οικογένειες με το εβδομαδιαίο σχέδιο μενού σας. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε μερικές από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες. Ορισμένα από αυτά επιτρέπουν το σχεδιασμό ειδικών γευμάτων, όπως π.χ. σχέδια γευμάτων χωρίς γλουτένη, paleo ή χορτοφαγικά.